Salgsbetingelser
1. Leveringsbetingelser
Varene vil bli sendt med valgt fraktselskap i Vipps Checkout. Pakken hentes på ditt lokale utleveringssted. Pris på forsendelsen beregnes utifra vekt på forsendelsen. Frakt vil fremkome når du går til kassen for å betale varene.
Leveringstiden er 1–5 dager + postgang. Når det gjelder større bestillinger må det beregnes noe lengre leveringstid.
2. Partene
Selger er Kraftull AS,
adresse: Vestringsvegen 1888, 2653 Vestre Gausdal,
e-post: [email protected],
telefon: +47 458 18 951,
organisasjonsnr.: 928 507 300,
og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
3. Betalingsbetingelser
Vi aksepterer Vipps, Visa, Mastercard og Bank Axcept. Ved bestilling vil det bli reservert et beløp tilsvarende kjøpesummen inkl. frakt på ditt kort. Beløpet vil bli trukket først når varen er sendt fra oss.
4. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Ved mottak av forsendelse må denne alltid kontrolleres nøye, da eventuell skade kan ha oppstått under transport. Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi oss melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig via e-post til [email protected].
5. Angrerett
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt. Dersom selger ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrerettskjema senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder. Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.
Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker selv bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Angrerettloven gjelder ikke bedrifter, offentlige institusjoner samt statsforetak.
Mer informasjon om Angrerettloven finner du hos Forbrukerrådet og Lovdata.
Vi ser helst at du bruker dette dersom du ønsker å benytte deg av angreretten.
6. Retursendinger
All retur må avtales med salgskonsulent eller direkte med vårt firma. Ved retur av bestillte varer; legg ved pakkseddel eller kopi av denne. Retursendinger som blir sendt pr. oppkrav vil ikke bli hentet.
7. Personvern og sikkerhet
Kraftull registrerer kun persondata i den grad det er nødvendig for å levere en bestilling. All informasjon som samles inn oppbevares på en sikker og fortrolig måte. Denne informasjonen vil ikke bli solgt, utlånt eller på annen måte bli gjort tilgjengelig for uvedkommede. Som kunde hos oss kan du selv gå inn og registrer eller rette dine persondata via «min side». Det er også mulig å kontakte oss via e-post, telefon eller brev for å få rettet persondata.